dimarts, 8 de gener del 2013

L'arribada de l'AVE a Figueres

L’AVE arriba avui a l’estació Figueres-Vilafant, després de 2 anys de l’arribada del TGV. No he estat convidat als actes d’inauguració, però viuré aquest moment amb la il·lusió com a ciutadà i amb la satisfacció que la feina feta com alcalde s’ha començat a fer realitat.
 
L’alta velocitat és una gran oportunitat que cal saber aprofitar. La gran oportunitat que significa ser la única ciutat catalana no capital de província connectada als dos traçats ferroviaris més importants de Catalunya i Espanya amb Europa, dependrà de l'ambició i de la capacitat de Figueres d'aprofitar els efectes de canvi i transformació urbana, social, cultural i econòmica que es deriven de la nova infraestructura i de minimitzar els seus riscos. Fins ara, hem perdut els dos anys d'avantatge de ser la única ciutat de la Península connectada per TGV amb París, per la manca de promoció i de convenciment des de la pròpia ciutat, per les incomprensions d'uns i l'escepticisme i la indiferència d'uns altres.
 
L'acord perquè Figueres tingui una nova estació intermodal, alta velocitat i convencional, es produeix el febrer de 2002 quan es pacta el model ferroviari amb el Ministre Alvarez Cascos. L’AVE arriba amb anys de retard, fruït d'una mala planificació, i encara queden per executar temes molt importants depenents de diverses administracions: accessibilitat amb la nova estació des de la futura A2 i A26 (Foment), prolongació de la C31 i túnel sota el Castell (Generalitat), accessibilitat amb el centre de la ciutat i ordenació de l'entorn (Ajuntament). Temes que avui estan igual que 6 anys abans.
 
L’AVE arriba a Figueres després que les veus que negaven sistemàticament l’existència d’una estació, quan aquesta, encara que provisional, va ser una realitat varen negar que els trens pararien. La realitat avui, anada i tornada, són quatre TGV diaris Figueres-París i setze AVE Figueres-Madrid. En total, vint trens que situen Figueres dins el mapa de l’alta velocitat. Cal que Figueres deixi de donar l’esquena a l’alta velocitat i comenci a treballar per guanyar les oportunitats que representa pel present i futur de la ciutat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada